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Executive Coordinator, Arts Disciplines Division
Competition: 2304 (Internal / External) Status: Regular full-time
Salary Scale: $68,078 to $82,130 Closing date: June 30, 2010
About the Canada Council for the Arts
Join our team and play a role in supporting Canadian creativity. The Canada Council is a dynamic, highly-respected national agency with a mandate to promote the study and enjoyment of, and production of works in, the arts. We offer competitive salaries and benefit package. For more information about the Canada Council for the Arts, please visit our website at www.canadacouncil.ca.
About the role
Under the direct supervision of the Director, Arts Disciplines Division (DADD), the incumbent establishes deadlines; ensures quality standards are met for all documentation for the signature of the DADD including briefing notes and fact sheets; reviews and verifies material going to the Executive Management Group and Board of the Council; develops, manages and sustains a broad consultation network across the Council on behalf of the DADD; in collaboration with various members of the Executive Management Group (EMG), acts in a liaison role as delegated by the DADD; manages day-to-day crises and hot files which arise within the Division; manages special projects assigned by the DADD, including horizontal or sensitive files, and files that do not fall within the purview of a specific Arts Discipline Section or Office; provides verification with respect to Access to Information & Privacy Act (ATIP) files. Manages the provision of administrative support for the DADD.
Basic requirements of the position
· A university degree in Arts Administration, Public Relations, Business Administration or an equivalent combination of education and professional experience;
· Five (5) years experience directly related to the principal responsibilities of the position in communication, programme and project management, preferably related to a government, business or arts environment;
· Must possess excellent communication, writing and editing skills;
· Excellent initiative, judgment, interpersonal and relationship building skills;
· A high level of innovation, problem-solving and judgment is required;
· This position requires the use of both official languages. The requirements in the second official language are: an advanced level in oral, reading comprehension and in writing.
This position is located in Ottawa and the incumbent travels up to 20 days per year.
How to apply
Send the completed Application for Employment form quoting the competition number listed above and a copy of your resume to the attention of Roch Brunelle, Human Resources, prior to the closing date by either:
· email: competition1@canadacouncil.ca
· fax: 613.566.4323
· mail: 350 Albert Street, P.O. Box 1047, Ottawa, Ontario, K1P 5V8
For more information or a copy of the role profile, please contact Roch Brunelle at 613-566-4414 or
1-800-263-5588, extension 4124 or by e-mail at competition1@canadacouncil.ca. We thank all applicants for their interest; only those selected for an interview will be contacted.
We value diversity in our workforce and encourage candidates to self-identify as members of the following designated groups: women, visible minorities, Aboriginal peoples and persons with disabilities.
Coordonnateur exécutif, Division des disciplines artistiques
Concours no : 2304 (Interne/Externe) Statut : Régulier à plein temps
Échelle salariale : 68 078 $ à 82 130 $ Date de clôture : 30 juin 2010
Au sujet du Conseil des Arts du Canada
Joignez-vous à notre équipe et participez au soutien de la créativité canadienne! Le Conseil des Arts du Canada est un organisme national dynamique et tenu en très haute estime qui a pour mandat de promouvoir létude, la diffusion des arts, ainsi que la production duvres dart. Nos salaires et avantages sociaux sont très concurrentiels. Pour plus dinformation au sujet du Conseil des Arts du Canada, veuillez visiter notre site Internet au www.conseildesarts.ca
Au sujet du poste
Sous la supervision directe du directeur, Division des disciplines artistiques (DDDA), le titulaire fixe les échéances; s'assure que tous les documents qui doivent être signés par le DDDA respectent les normes de qualité, incluant des notes d'information et des fiches de renseignements; passe en revue et vérifie des documents destinés au Groupe exécutif de gestion et au conseil dadministration du Conseil ; établit, gère et maintient un vaste réseau de consultation au sein du Conseil au nom du DDDA; délégué par le DDDA, gère des crises quotidiennes et des dossiers chauds qui relèvent de la Division, en collaboration avec divers membres du Groupe exécutif de gestion (GEG); gère les projets spéciaux assignés par le DDDA, ce qui comprend les dossiers horizontaux et délicats, ainsi que les dossiers qui ne sont pas du ressort d'un des Services ou Bureaux des disciplines artistiques précis; et s'occupe de la vérification des dossiers de lAccès à l'information et de la protection des renseignements personnels(AIPRP); gère la prestation de services de soutien administratif au DDDA.
Exigences du poste
· Détenir un diplôme universitaire en administration des arts, relation publique, administration des affaires, en administration publique, ou d'une combinaison d'études et d'expérience professionnelle;
· Cinq (5) ans dexpérience directement reliée aux principales responsabilités du poste en communication, gestion de programme et de projet, préférablement dans le secteur gouvernemental ou artistique;
· Détenir dexcellentes aptitudes en rédaction et révision ;
· Faire preuve dune excellente initiative, de jugement et de grandes compétences en relations interpersonnelles;
· Présenter dexcellentes compétences en résolution de problèmes, en faisant preuve de discernement et de créativité;
· Les fonctions du poste requièrent l'utilisation des deux langues officielles. Les exigences relatives à la deuxième langue officielle sont les suivantes: parler : niveau avancé; lire : niveau avancé; écrire : niveau avancé.
Ce poste est situé à Ottawa et peut exiger jusqu'à 20 jours de déplacements par année.
Comment soumettre votre candidature
Envoyez le formulaire de demande demploi complété indiquant clairement le numéro du concours ainsi que votre c.v. à lattention de Roch Brunelle, Ressources humaines, avant la date de fermeture soit par :
· Courriel : competition1@conseildesarts.ca
· Télécopieur : 613.566.4323
· Courrier postal : 350, rue Albert Street, C. P. 1047, Ottawa (Ontario) K1P 5V8
Pour plus dinformations ou pour une copie de profil de rôle, veuillez communiquer avec Roch Brunelle au (613) 566-4414 ou 1-800-263-5588, poste 4124 ou par courriel à competition1@canadacouncil.ca . Nous remercions tous les candidats et les candidates de leur intérêt; cependant, nous ne communiquerons quavec les personnes sélectionnées pour une entrevue.
Nous valorisons léquité et la diversité dans notre effectif, et nous encourageons les candidats à sidentifier selon les groupes désignés suivants : femmes, minorités visibles, Autochtones, personnes handicapées.
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